Kurs med Carro i Hund3

Hejhopp!

Idag har vi haft vårat första kurstillfälle med Carro ( www.hundid.se) Jag tycker hon är jätteduktig och använder mycket av mina favoritmetoder. Idag fick vi planera och presentera oss lite, jag bestämde att jag ville lägga mycket krut på stadga, passivitet och rutan. I gruppen så är det jag, Josefine x2 och Erika. Alla jätteduktiga och alla på olika nivåer när det gäller träning och klasser :)  Kursen inriktar sig på lydnadsklasserna 2 och 3.
   Under träningstilfället idag såfick jag och ayla lära oss omvänt lockande och det var mycket intressant, jag hade en aning om hur det fungerade innan, nu har jag en betydligt större syn på det hela. Det var lite krångligt i början, men både jag och Ayla fattade snabbt! :)  Sen när alla hade kört inne så gick vi ut och alla fick köra lite Fritt följ. Men JAg vet ju att Ayla har lätt att gå långt fram men nu fick jag lite att tänka på =)

- Belöna bakom/ belöningen komma bakifrån eller ge godis men "tryck" bak henne när hon får godisen.
- Gå saktare för att hon verkligen ska få tänka efter vad hon gör, det visade sig fungera bra!
- Belöna bara små steg. Kvalité före kvantité
- Träna inte om jag inte är beredd att belöna och verkligen koncentrera mig på det jag ska göra.

Det känns otroligt bra och nästa kurstillfälle blir redan i morgon 16.30 :) längtar :D
Och för er som inte vet det så ska jag praktisera hos klickerklok ( Fanny Gott och Tomas Stokke) vecka 10 och 11. Fifan vad jag längtar!!  och snart är det jul :D:D

Och om 11 dagar ska vi tävla ettan (Y) :)

Hadebra!



Kommentarer
Postat av: Elise

Fortsätt träningsblogga!!! Kul att läsa och få tips!

Lycka till på tävling



//Elise&Adela

2009-11-26 @ 20:55:27
URL: http://www.kenneldogfathers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0